ماهی چرب و کبد

 کبد مسئولیت وظایف مختلفی، از جمله تجزیه کربوهیدارت‌ها ، تولید گلوکز، و سم‌زدایی بدن را بر عهده دارد. همچنین، این اندام مواد مغذی را ذخیره کرده و صفرا تولید می‌کند که برای گوارش و جذب درست مواد مغذی از غذا ضروری است. مواد غذایی و نوشیدنی‌های مختلفی وجود دارند که مصرف آنها می‌تواند به محافظت از کبد کمک کند. سلامت کبد برای سلامت کلی بدن حیاتی است. اختلال در عملکرد این اندام می‌تواند به بیماری کبد، اختلال متابولیک و حتی دیابت نوع ۲ منجر شود.در شرایطی که ممکن است مدیریت تمام عوامل خطرآفرین غیر ممکن باشد، مصرف برخی مواد غذایی و نوشیدنی‌ها می‌تواند به محافظت از سلامت کبد کمک کند.

https://cafemed.ir/wp-content/uploads/2018/12/5c1aaa992975b.jpg

قهوه

به‌نظر می‌رسد قهوه برای کبد مفید است زیرا در برابر مشکلاتی مانند بیماری کبد چرب از انسان محافظت می‌کند.مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۳ منتشر شد، به این نکته اشاره داشت که مصرف روزانه قهوه ممکن است به کاهش خطر بیماری مزمن کبد کمک کند. این کار ممکن است از کبد در برابر آسیب بیماری‌های دیگر مانند سرطان کبد نیز محافظت کند.

انگور

محققان به این نتیجه رسیده‌اند که انگورها، آب انگور، و دانه‌های انگور سرشار از آنتی‌اکسیدان‌هایی هستند که ممکن است با کاهش التهاب به پیشگیری از آسیب دیدن کبد کمک کنند.مصرف میوه کامل روشی ساده برای افزودن این ترکیبات قوی به رژیم غذایی است. مکمل عصاره دانه انگور نیز ممکن است آنتی‌اکسیدان‌های لازم را در اختیار بدن قرار دهد.

گریپ‌فروت

گریپ‌فروت حاوی دو آنتی‌اکسیدان مهم به‌نام‌های نارینجین و نارینجنین است. این دو آنتی‌اکسیدان ممکن است به محافظت از کبد در برابر آسیب از طریق کاهش التهاب و محافظت از سلول‌های کبدی کمک کنند.همچنین این آنتی‌اکسیدان‌ها ممکن است انباشت چربی در کبد را کاهش داده و میزان آنزیم‌های چربی‌سوز را افزایش دهند.

ماهی چرب

مصرف ماهی‌های چرب و مکمل‌های روغن ماهی ممکن است به کاهش اثر بیماری‌هایی مانند بیماری کبد چرب غیر الکلی کمک کنند.ماهی‌های چرب سرشار از اسیدهای چرب امگا-۳ هستند که چربی‌هایی مفید محسوب شده و به کاهش التهاب کمک می‌کنند. این چربی‌ها ممکن است به‌ویژه برای کبد مفید باشند زیرا از انباشت چربی‌های اضافه پیشگیری کرده و سطوح مناسب آنزیمی را در کبد حفظ می‌کنند.

از خواص اعجاب انگیز قهوه بیشتر بدانیم

 



 

اکثر ما قهوه را به عنوان یک نوشیدنی برای وعده ی عصرگاهی خود در نظر میگیریم تا عصر خود را با طعم دلپذیر قهوه و حس خوب و انرژی آن گره بزنیم و تا انتهای شب هوشیار و پر انرژی باشیم.

کمتر کسی پیدا می شود که قهوه را برای خواص آن استفاده کند شاید بتوانیم بگوییم کمتر کسی از خواص مثال نزدنی قهوه آگاه است حتی گاهی در بین عوام شنیده می شود که قهوه صرفا یک نوشیدنی است و خواصی برای آن قائل نمی شوند.

در ادامه ی این مقاله قصد داریم تا شما را با دنیای اعجاب انگیز خواص قهوه آشنا کنیم تا از این پس بتوانید با آگاهی بیشتر از نوشیدن آن لذت ببرید.

در ابتدا باید بدانیم قهوه از چه موادی تشکیل شده است:

ترکیبات شیمیایی ... - ادامه مطلب را اینجا بخوانید

از خواص اعجاب انگیز قهوه بیشتر بدانیم

 

فرق الکل صنعتی و طبی

 الکل صنعتی به اصطلاح همون متانوله که در صنعت ازش استفاده میشه و به هیچ وجه نباید خورده بشه یا با پوست تماس داشته باشه .


ببینید دو مدل الکل صنعتی وجود داره . یه مدل الکل صنعتی هست که بر پایه متانول درست میشه و مصارف خاص خودش رو داره یعنی درصد بیشترش متانوله ، اما یه مدل الکل صنعتی دیگه هم داریم که بیشتر در دسترس مردمه ! اونم الکل اتانول هستش که بهش مقدار الکل متانول اضافه میکنن ! بله درست دیدین . اتانولی که بهش متانول اضافه میکنن تا کسی اونو نخوره و فقط در صنعت استفاده بشه .

متانول ماده سمی و خطرناکیه که موقع استفاده از اون باید حتما دستکش و ماسک استفاده کنید چون متانول میتونه از طریق پوست و حتی تنفس هم جذب ... - ادامه مطلب را اینجا بخوانید

فرق الکل صنعتی و طبی

 

الگوی خواب سحرخیزی و شب زنده داری

 آدم‌ها بر اساس الگوی خواب بر دو دسته تقسیم می‌شوند. دسته اول کسانی هستند که صبح زود به طور ناخودآگاه بیدار می‌شوند و با تاریک شدن هوا منتظر هستند به رخت خواب بازگردند و دسته دوم کسانی هستند که با زنگ بیداری کلنجار می‌روند تا ۵ دقیقه بیشتر بخوابند. دسته دوم همان افرادی هستند که به راحتی می‌توانند تا نیمه شب بیدار باشند و پس از بامداد به خواب روند. بهتر است بدانیم که این الگوهای خواب در ذهن افراد به صورت منحصر به فرد وجود دارند.

 

تفاوت‌های فیزیکی

کسانی که الگوی خواب سحرخیزی دارند، بعد از ۳۰ دقیقه پیاده‌روی خسته می‌شوند و کسانی که الگو خواب شب زنده‌داری را دارند بعد از گذشت ۲۰ دقیقه پیاده‌روی خسته می‌شوند. در واقع کسانی که الگو خواب شب زنده‌داری دارند، بیشتر به نشستن و دراز کشیدن علاقمند هستند. در دوران خانه‌نشینی و قرنطینه، دورکاری برای کسانی که شب‌ زنده‌دار بودند، سخت شد و اغلب از برنامه‌های خود عقب افتادند.

تلاش برای تغییر الگوی خواب

الگوی خواب در افراد مختلف متفاوت است؛ ولی در واقع سیستم بدن ما متفاوت نیست و اگر برای تصحیح آن اقدام نکنیم دچار بیماری‌هایی مانند دیابت، اختلالات هورمونی و چربی کبد می‌شویم. پس بهتر است در تلاش برای تغییر الگوی خواب خود باشیم. اغلب افراد شب‌ زنده‌دار به این بیماری‌ها دچار می‌شوند. بهتر است برای شروع یکباره اقدام نکنیم و کم کم ساعت خواب خود را تغییر دهیم. برای کمک به خود می‌توانیم، از خوابیدن‌های وسط روز بپرهیزیم و صبح‌ها زودتر بیدار شویم.

الگوی خواب سحرخیزی و شب زنده داری

 

ارزش غذایی هسته انبه

 انبه یکی از میوه های محبوب در جهان است که می تواند مواد مغذی و آنتی اکسیدان های مختلفی را در اختیار بدن ما قرار دهد. با این وجود، افراد کمی از این حقیقت آگاه هستند که هسته انبه نیز می تواند فواید بسیاری را ارائه کند.

 

هسته انبه یکی از بزرگترین نمونه ها بین هسته میوه ها محسوب می شود.

برای تهیه پودر هسته انبه، هسته های انبه از میوه جدا شده و به خوبی شسته می شوند تا هیچ گونه گوشت میوه روی آنها باقی نماند و سپس در مجاورت هوا خشک می شوند. هسته های خشک شده انبه آسیاب می شود تا به پودر تبدیل شده و از این پودر برای اهداف مختلف استفاده می شود.

ارزش غذایی

جدا از عطر و طعم فوق العاده میوه انبه، هسته انبه منبع خوبی از مواد مغذی، ویتامین ها و مواد معدنی است. مصرف ۱۰۰ گرم هسته انبه می تواند ۱۳ گرم چربی کل، ۳۲٫۲۴ گرم کربوهیدرات، ۰٫۱۹ میلی گرم ویتامین B6، ۶٫۳۶ گرم پروتئین، ۱٫۳ میلی گرم ویتامین E، ۲٫۰۲ گرم فیبر غذایی کلی، ۲۲٫۳۴ میلی گرم منیزیم و ۰٫۱۲ میکروگرم ویتامین B12 ارائه کند. افزون بر این، بسیاری از اسیدهای آمینه، از جمله ۸٫۴ گرم لوسین، ۳٫۲۳ گرم ایزولوسین، ۲٫۳۱ گرم هیستیدین، ۳٫۸ گرم والین، ۲٫۰۴ گرم ترئونین و ۳٫۱۳ گرم لیزین در ۱۰۰ گرم هسته انبه وجود دارند.

فواید سلامت هسته انبه

هسته های انبه که اغلب پس از مصرف گوشت میوه دور انداخته می شوند، در حقیقت، سرشار از مواد مغذی مفید هستند. پودر هسته انبه به روش های مختلف قابل استفاده است. در ادامه با برخی فواید سلامت هسته انبه بیشتر آشنا می شویم.

سلامت مو و پوست سر

شوره سر یکی از رایج‌ترین مشکلات مو است که افراد از آن رنج می برند. شوره سر بیشتر در کودکان در حال رشد و نوجوانان دیده می شود و همچنین گاهی اوقات افراد مسن نیز با آن درگیر هستند. شوره سر به واسطه خشک شدن پوست سر و پوسته پوسته شدن آن رخ می دهد. هسته انبه می تواند به بهبود شوره سر کمک کند. برای کاهش شوره سر شما می توانید از کره هسته انبه روی موی سر خود استفاده کنید. کره هسته انبه موجب درخشش و افزایش استحکام مو می شود. استفاده از ترکیب کره هسته انبه و رروغن خردل می تواند به کنترل آلوپسی (ریزش مو)، سفید شدن زودرس مو، ریزش مو و شوره سر کمک کند.

بیماری قلبی عروقی

پودر هسته انبه زمانی که به میزان متعادل در رژیم غذایی مصرف شود می تواند به کاهش پرفشاری خون و همچنین پیشگیری از مشکلات قلبی و عرقی کمک کند. پودر هسته انبه در صورت مصرف منظم می تواند به پیشگیری و بهبود مشکلات قلبی مختلف کمک کند.

سلامت باروری زنان

هسته انبه می تواند به درمان برخی مشکلات سلامت باروری در زنان کمک کند. یک قاشق چایخوری از خمیر هسته انبه را درون واژن بمالید. این خمیر می تواند به بهبود مشکلاتی مانند واژینیت (التهاب واژن) و لکوره (ترشحات واژن) کمک کند. همچنین، هسته انبه به آرامش دیواره های واژن پس از بارداری های متعدد کمک می کند.

بهبود گوارش

هسته انبه خشک شده گزینه ای موثر برای مبارزه با اسیدیته است. این می تواند به بهبود گوارش کمک کند. از آنجایی که هسته انبه سرشار از فنول ها و ترکیبات فنولیک است که به عنوان آنتی اکسیدانی خوب شناخته می شوند، این محصول می تواند به بهبود گوارش کمک کند.

سلامت دهان و دندان

پودر مخصوص دندان که با استفاده از هسته انبه آماده می شود گزینه خوبی برای تقویت سلامت دندان ها است. مقداری پودر هسته انبه را کف دست خود ریخته و آن را مرطوب کنید، سپس مسواک خود را به آن آغشته کنید. مسواک زدن با پودر هسته انبه می تواند به حفظ سلامت دندان ها و پیشگیری از پوسیدگی آنها کمک کند.

دیابت

هسته انبه می تواند به کاهش سطوح قند خون انسان کمک کند و از این رو در درمان دیابت موثر عمل می کند. هسته انبه به تغییر آنزیم هایی در روده و کبد کمک می کند، از این رو، آنها گلوکز کمتری جذب می کنند. به واسطه کاهش جذب گلوکز، قند خون نیز کاهش می یابد. همچنین، هسته انبه به کاهش چربی، وزن بدن و اندازه دور کمر نیز کمک می کند.

محافظت در برابر آکنه

استفاده از هسته انبه به عنوان یک لایه بردار پوست می تواند به از بین بردن آکنه کمک کند. هسته انبه، پس از خشک شدن آسیاب شده و به پودر تبدیل می شود. این پودر را با آب گوجه فرنگی تازه ترکیب کرده تا یک خمیر شکل بگیرد و آن را روی صورت قرار داده و اجازه دهید برای چند دقیقه به همان حالت باقی بماند. سپس، به آرامی پوست صورت را ماساژ داده و با آب شستشو دهید. این خمیر به باز شدن منافذ پوست، لایه برداری پوست و همچنین بهبود جوش های سرسیاه، آکنه، و انواع دیگر جوش ها کمک می کند. همچنین، این ترکیب از قرمزی پوست پیشگیری می کند. این محصول لایه بردار ملایم را می توانید روزانه استفاده کنید.

مقابله با مشکلات گلو

پودر هسته انبه می تواند در درمان التهاب گلو و سرفه موثر عمل کند. از این محصول به عنوان درمانی خانگی برای دیفتری استفاده می شود. مقداری پودر انبه را در آب ولرم ریخته و از آن برای غرغره کردن استفاده کنید.

درمان اسکوروی

پودر دانه انبه گزینه موثری برای درمان اسکوروی است. این پودر سرشار از ویتامین C است که به بهبود بیماری اسکوروی کمک می کند.

مقابله با اسهال

پودر هسته انبه برای درمان اسهال گزینه خوبی محسوب می شود. مصرف پودر هسته انبه دو تا سه بار در روز می تواند به بهبود اسهال و دیسانتری (اسهال خونی) کمک کند. پودر هسته انبه با خشک کردن هسته انبه در برابر نور خورشید و سپس آسیاب کردن آن تهیه می شود. حدود یک تا دو گرم از پودر هسته انبه دوز مناسب مصرف روزانه است و برای کسب بهترین نتایج باید مقداری عسل همراه با آن مصرف شود.

تسکین درد نیش زنبور یا عقرب

خمیر تهیه شده از پودر هسته انبه و آب انبه تازه را می توانید روی محل نیش زنبور یا عقرب قرار دهید. این خمیر به تسکین درد ناشی از گزیدگی کمک می کند.

مقابله با چاقی

با بهبود گردش خون و کاهش سطوح کلسترول بد (LDL)، پودر هسته انبه به کاهش وزن و درمان چاقی که به واسطه سطوح بالای کلسترول در بدن شکل می گیرد، کمک می کند. پودر هسته انبه به افزایش سرعت سوخت و ساز بدن نیز کمک می کند.

بهبود کم خونی

افراد مبتلا به کم خونی ممکن است با سطوح پایین هموگلوبین در خون مواجه باشند که وظیفه انتقال اکسیژن را بر عهده دارد. کم خونی در زنان نسبت به مردان شایع‌تر است. از علائم این شرایط می توان به رنگ پریدگی پوست، خستگی و سرگیجه اشاره کرد. هسته انبه یکی از بهترین گزینه های غذایی برای مقابله با کم خونی است.

بهبود خشکی پوست

اگر با خشکی پوست مواجه هستید می توانید از کره هسته انبه برای بهبود این شرایط استفاده کنید. کره هسته انبه برای بهبود خشکی پوست، به ویژه در بخش های حساسی مانند پوست اطراف چشم ها، گونه ها و بخش های دیگر موثر عمل می کند.

همچنین، کره هسته انبه یک مرطوب کننده طبیعی برای پوست لب ها محسوب می شود. شما می توانید این محصول را به عنوان یک بالم پیش از خواب روی لب های خشک و کم آب خود بمالید. کره هسته انبه با احیای سلول های پوست، افزایش رطوبت و از بین بردن سلول های مرده پوست به بهبود شرایط آن کمک می کند. همچنین، کره هسته انبه به تسریع روند بهبودی پوست کمک می کند.

کلسترول

مصرف پودر هسته انبه می تواند به تقویت گردش خون کمک کند. این می تواند به کاهش سطوح کلسترول بد (LDL) در بدن کمک کند. همچنین، پودر هسته انبه به تنظیم سطوح قند خون در بدن کمک می کند. این یکی از بهترین و مهم‌ترین فواید هسته انبه است.

موارد استفاده سنتی و فواید دیگر هسته انبه

کره هسته انبه برای درمان اسهال، دایسنتری و معده درد استفاده می شود.

مصرف پودر هسته انبه می تواند به کنترل خونریزی بیش از حد و ترشحات سفید رنگ از واژن هنگام قاعدگی کمک کند.

کره هسته انبه همراه با یک قاشق عسل به عنوان درمانی خانگی برای بواسیر استفاده می شود.

از کره هسته انبه برای مراقبت از مو و پوست استفاده می شود.

کره هسته انبه در محصولات تجاری نرم کننده مو، کرم های صورت، صابون ها و لوسیون ها نیز استفاده می شود.

پودر هسته انبه به عنوان خمیردندان برای تقویت لثه ها و کمک به درمان مشکلات دندان، بوی بد دهان، و چرک دندان استفاده می شود.

هسته انبه به واسطه خواص جمع کننده خود به عنوان گزینه برای درمان اسهال مزمن استفاده می شود.

گفته شده است که میوه نارس انبه در درمان التهاب چشم و جوش ها و هسته آن در درمان آسم کاربرد دارد.

هسته انبه حاوی اسید گالیک زیاد است که در درمان خونریزی ناشی از بواسیر و خونریزی شدید در زمان قاعدگی موثر عمل می کند.

ترکیب پودر هسته انبه با باترمیلک و مصرف دو بار در روز آن به تسکین بواسیر و دیگر اختلالات این چنینی کمک می کند. مصرف ترکیب پودر هسته انبه با آب نیز می تواند به بهبود خونریزی شدید در زمان قاعدگی کمک کند.

مصرف متعادل هسته انبه می تواند به کاهش خطر مشکلات مرتبط با قلب و پرفشاری خون کمک کند.

چگونه استفاده کنیم

پودر هسته انبه به بهبود عطر و طعم بسیاری از غذاها، به ویژه میان وعده ها کمک می کند. شما می توانید این پودر را به دستورالعمل های غذایی مختلف اضافه کنید.

برای تهیه کره هسته انبه نیز می توانید چند هسته میوه رسیده انبه را جمع کرده و در محلی گرم و خشک نگهداری کنید تا به طور کامل خشک شوند. زمانی که پوسته بیرونی هسته خشک و بخش داخلی آن پوچ و شکننده شد می توانید مغز درون هسته را خارج کنید و در یک ظرف بریزید. مغزهای خشک شده هسته انبه را پودر کرده و با مقداری آب مخلوط کنید. آب را کم کم اضافه کنید تا یک خمیر شکل بگیرد. به این خمیر کره هسته انبه گفته می شود.

ارزش غذایی هسته انبه

 

صفحه قبل 1 2 3 4 5 6 7 صفحه بعد
<-blogads->