آشنایی با فواید برگ انجیر

 برگ انجیر به شکل خشک در دمنوش های گیاهی به کار می رود اما این برگ به شکل تازه نیز قابل خوردن می باشد. خواص برگ انجیر از نظر دارویی اهیمت زیادی دارد و از آن به عنوان دارو استفاده می کنند.

 

 

خاصیت برگ انجیر را با ترکیبی از ویتامین ها، فیبر و مواد معدنی می شناسند. گرد شدن چندین خاصیت مفید و ضروری برای بدن در یک گیاه، سبب ارزشمندی آن شده است.

خواص برگ انجیر درمان برونشیت

برونشیت یک بیماری تنفسی است و خواص برگ انجیر به شکل چای در درمان و تسکین آن موثر است. البته بیماری های تنفسی بسیاری چون آسم را تحت تاثیر خود قرار می دهد. برای چای برگ انجیر، باید ۲ تا ۳ عدد برگ انجیر را در نیم لیتر آب بگذارید و بر روی شعله قرار دهید. برگ انجیر باید به مدت ۲۰ دقیقه در آب جوشانده شود. بعد از ۲۰ دقیقه جوشیدن، آن گاه برگ ها را بیرون آورده و چای را بنوشید.

برطرف کردن بیماری های جنسی

از خواص دارویی برگ انجیر باید به درمان عفونت های جنسی اشاره کرد. در بسیاری از کشورهای جنوب شرقی آسیا و پیرامون آن از این ویژگی برای درمان عفونت های جنسی استفاده می گردد.

برگ انجیر و بارداری

کاهش میزان اسید معده را به دنبال دارد. به همین دلیل در دوران بارداری توصیه می شود.

استحکام استخوان ها

فسفر زیادی برای تولید استخوان دارد و به همین برای شکستگی ها مورد استفاده قرار می گیرد. کلسیم موجود در خواص برگ انجیر سبب مستحکم شدن استخوان ها می گردد و خطر پوکی استخوان را کاهش می دهد.

از دفع کلسیم ممانعت می کند

به دلیل داشتن پتاسیم بالا مانع از دفع کلسیم می گردد. دفع کلسیم در بدن به علت وجود سدیم بالاست. به همین خاطر توصیه می شود برای جذب کلسیم، مصرف نمک را پایین بیاورید. با مصرف برگ انجیر سموم بدن بسیار کم می شوند.

یبوست

فیبر از خواص برگ انجیر است و برای درمان یبوست کاربرد زیادی دارد. زمانی که فیبر مصرفی بدن زیاد می شود، حرکات روده طبیعی و منظم می گردد. تمام این عوامل به دفع آسان و جلوگیری از یبوست منجر می شود.

 

فیبر مصرفی دفع را به شکل منظمی برقرار می سازد و از اسهال نیز ممانعت می کند. این خاصیت از خواص انجیر و برگ انجیر می باشد. برای بهره مندی از این خاصیت، باید برگ انجیر را به شکل دمنوش مورد استفاده قرار داد.

 

جلوگیری از سرطان سینه

از دست رفتن تعادل هورمون ها پس از یائسگی پیامدهایی زیادی را به دنبال خواهد داشت. این پیامدها منجر به گرگرفتگی، بروز بیماری و … می گردند. در مواردی نیز این تغییرات هورمون می تواند فعالیت آنتی اکسیدان ها را در برابر رادیکال های آزاد تحت تاثیر قرار دهد. علت اصلی سرطان به رادیکال های آزاد مرتبط می گردد.

 

دیابت

تنظیم قند خون در فرد دیابتی را بهبود می بخشد. به همین دلیل نیاز او به انسولین را کمتر می کند. پتاسیم موجود در برگ انجیر, سبب ممانعت از بالا رفتن قند خون در بدن می شود.

 

کاهش وزن

در بسیاری از موارد فواید برگ انجیر برای کنترل و درمان چاقی استفاده می گردد. اگر برای دریافت مکمل و مواد مغذی از برگ انجیر استفاده می کنید، آن را در حد متعادل مصرف کنید.

 

کنترل و کاهش کلسترول

وجود پکتین در برگ انجیر بر اهمیت و ارزش آن می افزاید. پکتین یک فیبر محلول در آب است. این فیبر زمانی که به وسیله متابولیسم آزادسازی می شود، کلسترول مازاد بدن را دفع خواهد کرد. فیبر زیاد سبب عملکرد صحیح روده و درمان یبوست می شود. به همین دلیل برای جلوگیری از سرطان روده بزرگ مواد فیبردار را پیشنهاد می کنند.

درمان مشکلات جنسی

برگ انجیر باعث افزایش هورمون و نیروی جنسی می شود. به همین دلیل بسیاری از نازایی ها که ناشی از ضعف نیروی جنسی هستند، با برگ انجیر درمان می شوند. این گیاه بسیاری از اختلالات جنسی از جمله اختلال در نعوظ، زود انزالی و … را درمان می کند. برای تقویت نیروی جنسی بهتر است ۴ عدد برگ انجیر را با یک لیوان شیر مخلوط و نوش جان کنید. از این نظر با خواص چای بابونه برابری می کند. بهترین زمان برای مصرف این مخلوط، صبح گاه به شکل ناشتاست. این موضوع باعث جذب سریع ترکیب می شود.

کاهش تری گلیسرید

برگ انجیر با موادی چون امگا۳، فنول و امگا۶ شناخته می شود. این مواد اثر مستقیمی بر میزان تری گلیسرید دارند و به همین دلیل برای پیشگیری از حملات قلبی چون بیماری سرخرگ کرونری به کار می روند.

تنظیم فشار خون

با وجود پتاسیم موجود در خواص برگ انجیر, تنظیم فشار خون نیز از عملکردهای مثبت برگ انجیر می باشد. به خصوص اینکه این ماده سدیم کمی را در بدن بر جای می گذارد و همین موضوع به آرامش اعصاب و کنترل فشار خون منجر می گردد.

سایر خاصیت های برگ انجیر ماده ای لزج و چسبناک از برگ انجیر مشتق می گردد. از همین خاصیت برگ انجیر برای تسکسن درد گلو و یا برطرف کردن خلط سینه استفاده می شود و از این جهت با خواص دوغ شتر مشترک است. برای درمان سنگ کلیه به کار می رود. از برگ انجیر می توان جهت پاکسازی آکنه استفاده کرد. برای درمان سرفه های خشک به کار می رود. با کاهش اسید معده، درمان موثری برای درد معده است. از بی خوابی در افراد جلوگیری می کند. میزان PH بدن را به حد متعادلی می رساند. ملین است و برای درمان یبوست کاربرد دارد. از درمان های عالی برای پایین آوردن تب، گوش درد و التهاب است. برای سلامت کبد بسیار توصیه می شود. نکات مهم برای مصرف برگ انجیر مصرف زیاد برگ انجیر برای کسانی که حساسیت دارند، مضر می باشد. به اندازه مصرف کنید تا دچار اسهال نگردید. نمونه خشک شده این برگ حاوی مقداری زیادی قند است. به همین خاطر ممکن است باعث پوسیدگی دندان شود. پیش از جراحی به هیچ عنوان از برگ انجیر استفاده نکنید. چون ممکن است در افراد با حساسیت بالا سبب خونریزی لوله گوارش گردد.

امیدواریم توضیح جامع و کاملی درباره فواید برگ انجیر به شما عزیزان ارائه کرده باشیم. در صورت تمایل می توانید به لینک خواص برگ انبه و خواص برگ گردو در سایت خاصیت مراجعه و از مطالب مرتبط در سایت استفاده بفرمایید.

 

آشنایی با فواید برگ انجیر

آشنایی با فواید برگ انجیر

دلایل خونریزی دهان

 آیا صبح که از خواب بیدار می‌‌شوید در بزاق‌تان طعم خون احساس می‌‌کنید؟ بی‌شک خونریزی دهان باعث نگرانی می‌‌شود. اما سوال اینجاست آیا خونریزی دهان امری عادی است؟ دلیل آن چیست؟ در این مطلب عوامل اصلی این مشکل را بررسی می‌‌کنیم.

 

اولین پرسشی که با احساس کردن طعم خون در دهان باید از خود بپرسید این است که آیا خونریزی حتما مربوط به دهان است یا این‌که از گلو یا از سرفه شدید ناشی می‌شود؟

 

خونریزی دهان ناشی از التهاب لثه‌ها

در بیشتر موارد خونریزی دهان از التهاب لثه‌ها ناشی می‌شود. به این صورت که لثه‌ها ورم می‌کند و قرمز می‌شود. این مشکل ناشی از حساسیت دندان‌ها به گرما و سرما است. در این صورت پای التهاب لثه در میان است که باید بررسی و درمان شود. التهاب لثه معمولا به دلیل رعایت نکردن بهداشت دهان و دندان بروز می‌کند.

 

اگر به‌طور مرتب و بدرستی مسواک نزنید، باکتری‌های موجود در دهان روی دندان‌ها جمع و باعث پلاک دندان می‌شود و به مرور زیر لثه‌ها نفوذ می‌کند.‌ در برخی موارد التهاب لثه به‌دلیل پروتزهای دندانی نامناسب، مصرف دخانیات یا الکل، سابقه خانوادگی یا تغییرات هورمونی (به دلیل بارداری یا یائسگی) نیز بروز می‌کند.

 

در بیشتر موارد خونریزی دهان از التهاب لثه‌ها ناشی می‌شود

 

مصرف برخی داروها باعث خون‌ریزی لثه می‌شود

مصرف برخی داروها باعث افزایش احتمال خون‌ریزی لثه‌ها می‌شود. سه گروه از داروها بیشترین تاثیر را در بروز این مشکل دارند که عبارتند از داروهای ضدکلسترول یا همان استاتین‌ها، داروهای ضد فشار خون و داروهای ضداضطراب.

مشکل التهاب ناشی از مصرف داروها گاهی با ورم لثه‌ها همراه است که در برخی موارد حتی نیاز به عمل جراحی پیدا می‌کند. علاوه بر این داروها، داروهای ضدانعقاد خون نیز ممکن است ‌سبب خون‌ریزی لثه‌ها شود.

 

اگر داروی ضدویتامین K مصرف می‌کنید در صورت خون‌ریزی مداوم لثه‌ها حتما موضوع را با پزشک‌تان در میان بگذارید؛ چون ممکن است ناشی از مصرف دز بالای از این داروها باشد.

 

خون‌ریزی ناشی از وجود یک تومور

وجود تومور خوش‌خیم یا بدخیم در ناحیه حفره دهان، زبان و … باعث خون‌ریزی خودبه‌خود در این قسمت از بدن می‌شود. خوشبختانه این تومورها در بیشتر موارد خوش‌خیم بوده و می‌شود با یک عمل جراحی توده را خارج کرد. معمولا مصرف الکل و بخصوص دخانیات دو عامل اصلی ایجاد تومورها و بویژه سرطان زبان است. مصرف همزمان این دو ماده خطر ابتلا به سرطان زبان را ۸۰ تا ۹۰ درصد افزایش می‌دهد.

 

خون‌ریزی ناشی از ضربه،‌گاز‌گرفتگی‌

ضربه‌های وارده به ناحیه دهان یا گازگرفتگی ‌باعث بروز خون‌ریزی‌هایی می‌شود که چندان طولانی و شدید نیستند. اما امکان دارد همین زخم‌های جزئی به آفت‌ها و زخم‌های دهانی جدی‌تر تبدیل شوند. فراموش نکنید مسواک‌زدن نادرست و خشن نیز ممکن است باعث آسیب‌های دندانی و لثه‌ شود و خون‌ریزی کمابیش شدیدی ایجاد کند.

 

منبع:jamejamonline.ir

 

دلایل خونریزی دهان

 

کاهش سایز لباس در دو هفته

 کاهش سایز لباس کار  دشواری است مخصوصا اگر فقط ۲ هفته زمان داشته باشیم. برای کاهش یک سایز چند کیلو کاهش لازم است؟ این مقدار برای هر شخص کمی متفاوت است. اما به صورت کلی کاهش ۴ کیلو می تواند باعث کاهش سایز لباس شود.

 

کاهش سایز لباس در دو هفته ممکن است؟

می توان گفت هم ممکن است هم خیر و البته رسیدن به چنین نتیجه ای مستلزم تلاش فراوان و از خود گذشتگی است! به خاطر داشته باشید حتی اگر در طول ۲ هفته ۴ کیلو هم کم نکنید، باز احتمال اینکه بتوانید لباسی با سایز کمتر به تن کنید وجود دارد.

هر زمان خواستید وزن کم کنید همیشه این را به خاطر بسپارید که سلامت کلی بدن باید در اولویت باشد. به خطر انداختن سلامت تنها به خاطر اینکه در لباسی کوچکتر جا شوید اصلا ارزشش را ندارد.

در ادامه می خواهیم راهنمایی های عملی و البته سالمی را ارائه کنیم تا بتوانید در عرض ۲ هفته سایز لباس خود را کاهش دهید.

 

غذاهای فرآوری شده را قطع کنید

برای رسیدن به هدف کاهش ۴ کیلوگرم در دوهفته و یا هر هفته ۲ کیلوگرم، باید مقدار مصرف غذا را کمی تغییر داد. فکر نکنید در این دو هفته باید به خود گرسنگی بدهید. با اینکه گرسنگی دادن به خود باعث کاهش وزن می شود اما در طولانی مدت تاثیری معکوس و منفی روی سلامت و وزنتان خواهد داشت.

به جای گرسنگی دادن به خود، روی تمیز کردن و سر و سامان دادن به آنچه می خورید باشید. اگر تصمیمتان برای کاهش وزن جدی است مصرف تمام غذاهای بی ارزش را حذف کنید ( چیپس، پفک، و انواع غذاها و میان وعده های فرآوری شده ). همچنین مصرف نوشیدنی های قندی را نیز باید متوقف کنید.

استفاده نکردن از غذاهای فرآوری شده دیگر مانند سوپ های کنسرو شده، غذاهای منجمد شده و یا غذاهای نیمه آماده بسته بندی شده نیز برای کاهش وزن مفید است چون این کار کمک می کند مقدار دریافت سدیم کم شود. مصرف بیش از حد سدیم می تواند باعث افزایش وزن آب بدن و همچنین نفخ شود.

وقتی می خواهید کاهش سایز داشته باشید چه غذاهایی باید بخورید؟ مصرف میوه، سبزیجات و پروتئین را افزایش دهید

از آنجا که می خواهید مقدار قابل توجهی وزن را در مدت زمانی کم کاهش دهید، روی مصرف مقدار زیادی میوه، سبزیجات، حبوبات و پروتئین های بدون چربی تمرکز کنید.

مثال پروتئین های بدون چربی، گوشت های کم چرب، لبنیات کم چرب و لوبیا هستند. چربی های سالم را نیز فراموش نکنید، از جمله آجیل ها، لبنیات و غلات کامل که باید همچنان در برنامه غذایی حضور داشته باشند.

وقتی غذایی میل می کنید که سرشار از پروتئین بدون چربی و چربی های سالم است بدون اینکه وزن اضافه کنید یا بیش از حد غذا مصرف کنید برای مدت زمان طولانی احساس سیری خواهید کرد. فراموش نکنید در وعده های غذایی تعادل را رعایت کنید، کربوهیدرات های سرشار از فیبر ( میوه، سبزیجات و غلات کامل ) پروتئین و چربی تا قند خونتان ثبات پیدا کند.

مقدار وعده ها

کاهش مقدار وعده ها هنگام کاهش وزن چیزی است طبیعی. با این حال وقتی با غذاهای سرشار از مواد مغذی و کم کالری به بدن سوخت رسانی کنید ( همانطور که بالا اشاره شد ) میزان دریافت کالری تان به صورت طبیعی کاهش می یابد. سعی کنید مقدار وعده های خود را کاهش دهید اما نباید کل روز احساس گرسنگی داشته باشید.

برخی تحقیقات نشان داده کاهش ۲۰ درصد از مقدار وعده های غذایی می تواند به کاهش وزن کمک کند.

افزایش مصرف آب

تامین آب بدن در طول کاهش وزن بسیار مهم است. آنقدر در طول روز آب بنوشید که رنگ ادرارتان زرد بسیار کم رنگ شود. در نوشیدن مایعات همیشه اولویتتان آب باشد، می توانید خودتان آبی که می نوشید را با میوه و برخی گیاهان طعم دار کنید. نوشابه و دیگر نوشیدنی هایی که فقط کالری خالی هستند را در برنامه خود به شدت محدود کنید.

از قرص های لاغری اجتناب کنید

بسیاری از قرص ها و داروهای لاغری هستند که قول کاهش وزنی چشم گیر در دو هفته می دهند، و شاید مردم فکر کنند عجب راه ساده و بی دردسری برای حل مشکلشان پیدا کرده اند. بی ضرر بودن و تاثیر این نوع داروها به خوبی بررسی نمی شوند و معمولا با دست گذاشتن روی تنبلی ( بدون نیاز به ورزش! ) برای فرد تبلیغات جذابی می کنند، ولی متاسفانه فقط پولتان را می کشند.

تغذیه مناسب بدن برای کاهش وزن مهمترین چیز است و تکیه بر داروها به جای برنامه غذایی اصلا عاقلانه نیست.

ورزش را افزایش دهید

برای رسیدن به هدف اصلی خود در دو هفته یکی دیگر از موارد مهم در کنار برنامه غذایی این است که مصرف کالری های بدن را افزایش دهید. ۳۰ دقیقه ورزش در روز مسلما نمی تواند باعث شود که بتوانید در دو هفته به مقدار کاهش دلخواهتان برسید. البته مقدار ورزش برای هر فرد می تواند متفاوت باشد، اما توصیه ما این است که روزانه ۹۰ تا ۱۲۰ دقیقه ورزش کنید. به خاطر داشته باشید فقط برای دو هفته این پیشنهاد ارائه شده و ادامه این روند برای مدت طولانی ممکن است به بدنتان آسیب برساند.

ترکیب ورزش هوازی یا ایروبیک با تمرینات قدرتی کمک می کند تا جای ممکن بافت چربی بسوزانید و بافت های عضلانی را نگه دارید. برخی روزها شدت ورزش را افزایش دهید تا مقدار کالری که می سوزانید بالا برود، این کار کمک می کند در روزهای دیگر هم که ورزش را با سطحی متوسط انجام می دهید چربی سوزی تان بیشتر باشد.

باید تلاش کنید ورزش های دیگری که برنامه ریزی نشده اند نیز در طول روز انجام دهید، که می تواند شامل تمیز کردن خانه، پیاده روی یا دوچرخه سواری به جای استفاده از ماشین، استفاده از پله ها به جای آسانسور، و اجتناب از نشستن برای مدت زمان طولانی می شود.

آیا به هدف خود که کاهش سایز لباس در دو هفته است می رسید؟

شاید برسید شاید هم خیر. بدون شک وزن کم می کنید اما اینکه چه مقدار مشخص نیست. واریانس های فردی، ژنتیک، هورمون ها و دیگر موارد هستند که در هنگام کاهش وزن باید به حساب بیایند.

 

کاهش سایز لباس در دو هفته

کاهش سایز لباس در دو هفته

موخوره چه آسیبی به مو می زند؟

 بهتر است هر چه سریعتر به فکر درمان موخوره باشید تا تمام موهای تان درگیر نشده. چرا که بلند شدن دوباره مو زمان بر است و راهی جز کوتاهی پیشنهاد نمی شود. اگر موهای بلندی دارید به احتمال زیاد در دوره‌های مختلف با مشکل موخوره مواجه شده‌اید. موخوره به دوشاخه و شکننده شدن انتهای مو گفته می‌شود. دلیل ایجاد موخورهمراقبت ضعیف از موها، استفاده زیاد از حرارت برای صاف کردن یا حالت دادن مو، استفاده زیاد از مواد شیمیایی و همچنین رفتارهای نادرست با مو است. به طور کلی اصلی‌ترین دلیل ایجاد موخوره خشکی مو است. استفاده از محصولات آرایشی و انواع رنگ مو‌ها و اکسیدان‌ها، استفاده از شامپوی نامناسب و حتی شانه کردن زیاد مو با برس‌های سفت از دلایل ایجاد موخوره است.

 

موخوره چه آسیبی به مو می زند؟ موخوره ظاهر نامناسبی به موها می‌دهد و باعث می‌شود مو کوتاه و بلند دیده شود و زیبایی مو را از بین می‌برد. ضمن اینکه وجود موخوره ممکن است شما را وسوسه کند تا با دست آنها را از بین ببرید و دچار عادت کندن موها شوید. موخوره بیشتر در موهای سر دیده می‌شود، ولی در ابروها و نواحی دیگر بدن هم ممکن است موخوره ایجاد شود. رنگ کردن ابروها از عواملی است که می‌تواند در این ناحیه موخوره ایجاد کند. ساییده شدن دو قسمت پوست روی یکدیگر، مثل بازو به پوست تنه یا ساییدگی پوست با پارچه و لباس و همچنین خشک کردن خشن بدن با حوله بعد از استحمام نیز ممکن است باعث بروز این مشکل شود. اگر فکر می‌کنید رشد موهایتان خیلی کند شده است، ممکن است موخوره دلیل اصلی آن باشد.

کوتاه کردن مو درست‌ترین راه برای خلاص شدن از شر موخوره هیچ درمان قطعی و صد درصدی برای از بین بردن موخوره‌ها وجود ندارد مگر اینکه موها را تا جایی که دچار موخوره شده است کوتاه کنید. این درست‌ترین و بهترین راه برای از بین بردن موخوره است. در این‌صورت به موها این فرصت را می‌دهید تا هم زیبایی طبیعی خود را پیدا کنند و هم رشد مناسبی را آغاز کنند. برای این کار لازم است حداقل به مدت یک سال موها را هر دوماه یک بار کوتاه کنید. اگر احساس می‌کنید این فاصله کوتاه است و در عین حال می‌خواهید موهایتان بلند شود بهتر است از هر شش ماه یک بار موها را اصلاح کنید، تا زمانی که وضعیت موهایتان تغییر نکرده لازم است مو را اصلاح کنید.

پیشگیری از ایجاد موخوره اگرچه موهایی که دچار موخوره شد‌ه اند را نمی‌توان کاملاً بازیابی کرد اما شما می‌توانید با تغییر روش و رفتار با موهایتان از ایجاد موخوره سر پیشگیری کنید.

استفاده از روغن‌ها برای پیشگیری اصلی‌ترین علت ایجاد موخوره خشکی مو است. خشکی مو با از بین رفتن چربی طبیعی مو ایجاد می‌شود برای کنترل چربی مو بهتر است از روغن‌هایی مثل روغن زیتون و روغن بادام تلخ استفاده کنید. کف دست‌ها را با روغن چرب کنید و به انتهای موهاتون بمالید به طوری که کمی چرب بشه. این کار می‌تواند از ایجاد موخوره جلوگیری کند. اصلی‌ترین علت ایجاد موخوره خشکی مو است‎

ماسک موی گیاهی تهیه کنید

دو قاشق روغن زیتون را با دو قاشق غذاخوری روغن نارگیل مخلوط کنید و یک آووکادوی رسیده پوره شده را به آن اضافه کنید. برای نتیجه بهتر می‌توانید روغن‌ها را کمی ولرم کنید و سپس با پوره آووکادو مخلوط کنید و به مدت ۳۰ دقیقه این ماسک را از قسمت میانی تا انتهای مو قرار بدهید. این ماسک نباید با ریشه موها برخورد کند. بعد از۳۰ دقیقه مو را با آب ولرم شست‌و‌شو دهید. شامپوی مناسب

از شامپوهایی که حاوی الکل هستند استفاده نکنید چون این شامپوها مو را خشک و شکننده می‌کنند. از شامپوهایی استفاده کنید که حاوی ترکیبات طبیعی است.همچنین شستن بیش از حد مو با شامپوهای ناملایم انتهای موهایتان را خشک می‌کند. بهتر است مو را بیشتراز سه بار در هفته نشویید.

بگذارید موهایتان به حالت طبیعی خشک شود تا جایی که ممکن است از گرما دوری کنید. گرما بدترین دشمن برای موها است. البته کنار گذاشتن سشوار و اتوی مو به طور کامل نیز مشکل است. بنابراین بهتر است قبل از گرما دادن به مو، از یک سرم مقاوم‌کننده در برابر گرما به موهایتان استفاده کنید. قبل از حرارت دادن مو را با حوله خشک کنید این راهی است که ضرر گرما روی موی مرطوب را به حداقل می‌رساند. در هر صورت باید کمتر از ابزارهای گرمایشی برای موها استفاده کنید.

از ماسک تخم مرغ استفاده کنید

زرده تخم مرغ را با ۳ قاشق سوپ‌خوری روغن زیتون و یک قاشق سوپ‌خوری عسل مخلوط کنید. این ماسک را با ملایمت روی مو ماساژ دهید به طوری که کل مو را با آن بپوشانید. پس از یک ربع آن را با شامپو ملایمی بشویید.مو را به حالت طبیعی خشک کنید.

نکته‌های بیشتر موخوره را جدی بگیرید. اگر انتهای موخوره دار موهای خود را از بین نبرید، این آسیب ادامه یافته و موخوره مسیر خود را از انتهای مو به سمت بالا ادامه می‌دهد و سبب شکستگی بیشتری در مو می‌شود که دیگر قابل‌ درمان نیست. مصرف محصولات حالت‌دهنده به مو را کم کنید. از برس‌های پلاستیکی با منافذ خالی استفاده نکنید. برای موهای خشک فقط از برس‌هایی استفاده کنید که دندانه‌های آن از مواد کاملاً طبیعی ساخته‌ شده باشند. کمتر شامپو مصرف کنید تا از خشک‌تر شدن موها پیشگیری کنید. در روزهایی که مو را نمی‌شویید اما می‌خواهید آن را حالت بدهید روی موها نرم‌کننده بزنید. از یک نرم‌کننده بسیار قوی برای مراقبت بیشتر از موها استفاده کنید. به طور منظم از یک نرم‌کننده قوی استفاده کنید. اینکه هر چند وقت یک‌بار از آن استفاده کنید و نوع نرم‌کننده‌ شما چه باید باشد بستگی به شرایط و نیاز موی خودتان دارد. برای انتخاب درست با متخصص پوست و مو مشورت کنید

موخوره چه آسیبی به مو می زند؟

 

طرز تهیه کیک باقلوا

 شب چله یا شب یلدا جشن پیروزی نور بر تاریکی است که در طولانی ترین شب سال برگزار می شود در چنین شبی خانواده ها دور هم جمع شده و با میوه ها و شیرینی های خوشمزه بلندترین شب سال را با هم جشن می گیرند

شب چله یا شب یلدا جشن پیروزی نور بر تاریکی است که در طولانی ترین شب سال برگزار می شود در چنین شبی خانواده ها دور هم جمع شده و با میوه ها و شیرینی های خوشمزه بلندترین شب سال را با هم جشن می گیرند.  یکی از شیرینی های خاص این شب کیک باقلواست  که می خواهیم طرز تهیه آن را با شما دوستان عزیز به اشتراک بگذاریم.

مواد مورد نیاز:

    ۲۲۰ گرم کره آب شده    ۱ پیمانه شکر    ۱ پیمانه ماست    ۲ عدد تخم مرغ    ۱ قاشق چای خوری جوش شیرین    ½ قاشق چای خوری پودر وانیل    چهار و نیم الی پنج پیمانه آرد    ۲ قاشق چای خوری پودر هل    ۲ قاشق چای خوری پودر دارچین    ۱ و نیم پیمانه گردو خرد شده    ۲ عدد سفیده تخم مرغ (هم بزنید تا پف کند)    ۲ عدد سفیده تخم مرغ ترکیب شده با ۱ قاشق چای خوری آب سرد    ۱ و نیم پیمانه آب    ۱ و نیم پیمانه شکر    ۱ و نیم قاشق غذاخوری عسل    ۱ قاشق غذاخوری و ۱ قاشق چای خوری گلاب    خلال پسته برای تزئین

طرز تهیه کیک باقلوا

ابتدا فر را روی ۳۵۰ درجه فارنهایت گرم کنید.

قالب را با کره چرب کرده و روی آن مقداری آرد بپاشید. سپس قالب را برگردانید و چند ضربه روی آن بزنید تا آردهای اضافی بیرون بریزد.

ادویه ها، شکر و گردو را داخل ظرفی با هم ترکیب کنید. در ظرف دیگری کره، تخم مرغ، شکر، وانیل، جوش شیرین و ماست را با هم مخلوط کنید سپس به آرامی آرد را به مواد اضافه کنید و با قاشق چوبی هم بزنید تا زمانی که خمیر به دست نچسبد.

ادامه مطلب
صفحه قبل 1 ... 7 8 9 10 11 12 13 صفحه بعد
<-blogads->