علل خودارضایی مردان متاهل

 اول باید بدانیم که به چه دلیل برخی از مردان خود ارضایی میکنند  

این سوالی است که جواب دادن به آن بسیار سخت میباشد ، به دلیل آن که عوامل متعددی امکان دارد باعث به وجود امدن این رفتار انحرافی بشود و در مواردی هم ترکیبی از این عوامل وجود دارد که شرایط را برای تشخیص دشوارتر می نماید.

 

علت خود ارضایی مردان متاهل

 

در ادامه به بعضی از دلایل شاخص این رفتار اشاره می کنیم:

۱. بعضی از مردان به دلیل انجام خود ارضایی در زمان مجردی، حتی بعد از ازدواج نمی توانند از این رفتار انحرافی دست بردارند. در اینگونه موارد میتوان از اصطلاح« اعتیاد بخود ارضایی» استفاده کرد. متأسفانه این مردان با این دلیل اشتباه که« چنانچه ازدواج کنند، خودارضایی را ترک خواهند کرد»، اقدام به ازدواج میکنند .

 

۲. یکی دیگر از عوامل این رفتار،« کمال گرایی منفی» است. مردانی که در زمان مجردی و یا بعد از ازدواج عکس ها یا فیلم های جنسی تماشا میکنند ، در اثر دیدن زنانی با بدن های ویژه( بسیار تحریک کننده ) و همچنین دیدن رابطه جنسی غیر عادی، نگاهی کمال گرایانه به زن و روابط جنسی پیدا کرده و دیگر با همسر خود که زنی معمولی میباشد و همچنین روابط جنسی با همسر خود که روابطه ی عادی میباشد ، میزان تحریک لازمه را دریافت نکرده و لذت کافی را نمی برند.

 

در این موردهای متأسفانه، تنها روشی که آنان برای ارضاء حس کمال گرایی منفی خود می یابند! این است که با تخیل های خود، زنان و روابطهای جنسی آنچنانی را، در ذهن خود تصویر سازی کنند و با این تصویرها و خیالات بخود ارضایی بپردازند.

 

۳. سومین عامل پرداختن مردان بخود ارضایی، نداشتن روابط دوستانه، عاطفی و رضایتبخش با همسر میباشد . مردانی که به هر علت از همسر خود راضی نبوده و از دیدن وی خوشحال نشده و از بودن در کنار وی حس ارامش ندارند، معمولاً با دیدن وی و تصور و خیال پردازی با وی، تحریک نشده و لذت نمی برند. درصورتی که مردی این چنین باشد، بعد از چند رابطه جنسی ناقص و کم لذت با همسر، خود ارضایی را ترجیح داده و به این انحراف روی می آورند.

 

۴. عامل دیگر، وجود« اختلال ها جنسی» در مرد میباشد . مردانی به اختلال ها کارکردی جنسی مثل زودانزالی، دیرانزالی، بی انزالی، اختلال نعوظ،… گرفتارند، در اثر عدم توانایی برقراری یک روابط جنسی کامل با همسر، متأسفانه به جای پرداختن به درمان، از همسر خود دور شده و بخود ارضایی روی می آورند.

 

۵. یکی از عوامل دیگر که در این روابط میتوان نام برد، داشتن« همسر غیر جنسی» میباشد .

 

درمان خود ارضایی مردان

 

* زمانی که خانمی حس میکند همسرش خودارضایی دارد، نخست باید از این ماجرا مطمئن شود. گاهی وقت ها خانم‌ها به اشتباه فکر میکنند که همسرشان خودارضایی میکند . قدم نخست برای حل بحران این است که از انجام این عادت توسط همسرتان بصورت قطعی آگاه شوید، در غیر این صورت چنانچه بخواهید مشکل خودارضایی اش را با وی در میان بگذارید و وی این کار را انجام نداده باشد، با مشکلات زیادی رو به رو می شوید.

 

* در شرایطی مناسب و بدور از تنش در یک موقعیت روحی و عاطفی مطلوب با شوهر خود حرف بزنید و این مشکل را به وی یادآور شوید و از وی بخواهید چنانچه مشکلی در شما می بیند مطرح کند تا شما آن مشکل را برطرف کنید و یا این که در جهت رفع مشکل خود باشد.

 

قطعاً با ارامش و صبر و تامل میتوانید همسر خود را قانع کنید که این عمل وی باعث ضربه روحی برای شماست.

 

به وی متذکر شوید انجام این عمل در خلوت و پنهان باعث میشود محبّت و عاطفه بین زوج کم شود و زندگی زیبای شما که به سفیدی برف باید باشد تیره و تار می گردد.

 

* خانم ها باید تلاش کنند در زمان مناسب این مسأله را با همسرشان در بین بگذارند و بدون این که بخواهند به وی متلک بیندازند یا سرزنشش کنند اصل مسئله را همان طور که هست بیان کنند و دلیل های همسرشان را بشنوند.

به صورت کلی به سه گروه از زنان می توان زنان غیر جنسی گفت : – اول زنانی که به دلالیل مختلفی مانند ناآگاهی، تنبلی، افسردگی، … از رسیدگی به خود و داشتن بدنی زیبا، اصلاح شده و معطر، ظاهری آراسته و زیبا و دهانی خوشبو و … خودداری می کنند. – دوم زنانی که تمایل به رابطه جنسی نداشته و به اصطلاح سردمزاج می‌باشند. – سوم زنانی که رابطه جنسی با آنان بسیار دشوار، پردردسر و آزار دهنده است، مانند زنانی که رابطه جنسی را پلید و زشت می دانند یا رابطه با آنان دردناک است، یا زنانی که مدام ایراد می گیرند و با همسر خود همراهی ندارند. در چنین وضعیتی نیز ممکن است مرد در گذر زمان به انحراف خود ارضایی روی بیاورد! و اگرچه خودش می داند در حال آسیب زدن به خود می باشد، اما این آسیب را به آن رابطه دشوار ترجیح دهد. خود ارضایی برای مردان متاهل، یک شکست در زندگی مشترک محسوب می گردد، و عواقبی غیر جنسی مانند پرخاشگری، قهر، ایراد گرفتن، بی اعتنایی به همسر و خانواده، پرداختن به امور حاشیه ای و… را می تواند به دنبال داشته باشد، چرا که بخشی از احساس مردانگی در مردان، وابسته به داشتن رابطه جنسی خوب و کامل با همسر می‌باشد و مردی که در این رابطه شکست می خورد، احساس غرور و مردانگی خودش را در مقابل همسرش از دست می‌دهد.

 

علل خودارضایی مردان متاهل

 

نشانه های کمبود ویتامین روی پوست صورت

 وقتی بدن شما برخی مواد مغذی را از دست می دهد، صورت شما شاید اولین جایی باشد که در مورد این کمبودها به شما هشدار می دهد.

به گزارش به نقل از آوای سلامت ،رای پی بردن به کمبود مواد مغذی در بدن، شما نیاز به انجام آزمایش های دوره ای خون دارید. در عین حال می توانید برخی از این کمبودها را از روی صورتتان نیز تشخیص دهید.

کمبود آهن: پوسیدگی لب ها یکی از نشانه های کمبود آهن است. نشانه های دیگر عبارتند از خستگی، سرماخوردگی های مکرر و درد زبان. کمبود ریبوفلاوین نیز می تواند خشکی لب ها را به همراه داشته باشد. شما می توانید ریبوفلاوین را از راه مصرف ماهی قزل آلا، بروکلی، پنیر، و بادام به دست بیاورید. آهن نیز در حبوبات، آجیل، اسفناج و مکمل های آهن وجود دارد.

 

کمبود بیوتین یا ویتامین ب ۷: موهای خشک و نازک می تواند به شما هشدار دهند که دچار کمبود این ویتامین هستید. جدا از ریزش مو، نشانه مشخص دیگر کمبود بیوتین صورت پف کرده با توزیع چربی غیر طبیعی و راش های قرمز است. مطالعه ای که توسط دانشگاه هاروارد انجام شده بیوتین را به عنوان یکی از مواد مغذی ضروری برای حفظ استحکام، بافت و ظاهر مو عنوان کرده است. منابع غذایی سرشار از بیوتین شامل بادام زمینی، جگر، برخی سبزیجات، برگ چغندر سوئیسی، تخم مرغ پخته، و زرده تخم مرغ خام است.

کمبود ویتامین سی: ویتامین سی نقش حیاتی در بدن دارد؛ سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند و باعث بهبودی سریع زخم ها و حفظ سلامت استخوان ها می شود. به گفته محققان کلینیک مایو، کمبود این ویتامین باعث خونریزی لثه ها می شود. بهبود آرام زخم ها، خشک شدن موها و ایجاد لکه های قرمز روی پوست از دیگر علائم فقر این ویتامین است. اگر هر کدام از علائم فقر ویتامین سی را دارید، میوه ها، سیب زمینی، انواع توت ها، فلفل، بروکلی، اسفناج و مکمل های ویتامین سی را به رژیم تان بیفزایید. مصرف روزانه ۷۵ میلی گرم ویتامین سی به زنان و ۹۰ میلی گرم به مردان توصیه می شود.

کمبود ید: کمبود این ماده معدنی منجر به چشم های پف آلود می شود و کم کاری تیروئید را نیز به همراه دارد. افرادی که دارای کمبود ید هستند، ناخن های شکننده را تجربه می کنند و ممکن است به راحتی دچار اضافه وزن شوند. شما می توانید در صورت ابتلا به این علائم، مصرف هرچه بیشتر زغال اخته، لوبیای سیاه، میگو، توت فرنگی و ماست را در نظر داشته باشید.

کمبود امگا ۳: خشکی پوست بخصوص در فصل زمستان رایج است. اما اگر پوست شما خشک تر از حد معمول باشد، به آن معنی است که اسیدهای چرب امگا ۳ را به میزان کافی دریافت نمی کنید. مصرف کم این اسیدهای چرب چین و چروک صورت شما را نیز افزایش می دهد. منابع این اسیدهای چرب عبارتند از ماهی، دانه های کتان، دانه های چیا و گردو.

کمبود ویتامین ب ۱۲: کمبود این ویتامین در میان گیاه خواران بسیار رایج است. کمبود ویتامین ب ۱۲ اغلب باعث تغییر رنگ پوست و رنگ پریدگی می شود. سایر نشانه ها عبارتند از خستگی، از دست دادن اشتها، تنگی نفس و اسهال. اگر می خواهید فقر ویتامین ب ۱۲ را درمان کنید، به دنبال مصرف بیشتر ماهی، گوشت بدون چربی، پنیر، ماست و غلات غنی شده باشید. اگر رژیم های غذایی گیاهی را دنبال می کنید، مکمل های ویتامین ب ۱۲ را با مشورت پزشک مصرف کنید.

نشانه های کمبود ویتامین روی پوست صورت

 

از انبه و خواص آن بدانید

 از انبه و خواص آن بدانید! انبه را شاه میوه نامیده‌اند، زیرا یکی از چاق کننده‌ترین و خوشمزه‌ترین میوه‌هاست. انبه یک میوه‌ی استوایی است و انواع مختلفی دارد. مخلوط شیر و انبه به افزایش وزن بدن کمک می‌کند. دارای طبع گرم و خشک است. (اگر انبه رسیده باشد) این میوه‌ی پر کالری در درمان بسیاری از بیماری‌ها موثر است. قوای جنسی را تقویت می‌کند. دهان را خوشبو و رنگ صورت را روشن و درخشان می‌کند. ادرار آور است و یبوست را بر طرف می‌کند. سیستم هضم غذا را به خاطر داشتن مقدار زیادی اسید گالیک ضد عفونی و تمیز می‌کند. خون را تصفیه و تمیز می‌کند. موجب پایین آوردن تب بدن می‌شود و حرارت را کاهش می‌دهد. انبه سردرد، تنگی نفس و سرفه را از بین می‌برد. برای درمان بواسیر مفید است. عطش را برطرف می‌کند. از ترکیب برگ انبه با موادی دیگر یک داروی مسکن برای درد سینه و داروی خلط آور استفاده می‌کنند. انبه بسیار آرام بخش است. مغز هسته انبه، ضد اسهال است. آنتی اکسیدان‌های موجود در انبه، نقش مهمی را در پیشگیری از سرطان و بیماری‌های قلبی ایفا می‌کنند. برای تقویت دندان و لثه، دم کرده برگ درخت انبه را توصیه می‌کنند. انبه دارای ویتامین C و بتاکاروتن است، به همین دلیل یک سیستم ایمنی بسیار قوی در بدن ایجاد می‌کند. میزان بالای فیبر قابل حل، پکتین و ویتامین C موجود در آن، کاهش دهنده کلسترول مضر است. مانع از ریزش مو می‌شود. برای بهبود عملکرد سیستم تنفسی مفید است. انبه سرشار از آهن و کلسیم است. و ده‌ها خاصیت دیگر … ارزش غذایی انبه

ارزش غذایی انبه در هر ۱۰۰ گرم انبه عبارت است از:

آب: ۸۲٪ تا ۸۳٫۵٪ فیبر: ۱ تا ۲٫۳ گرم ارزش غذایی: ۵۶ تا ۷۰ کیلوکالری پروتئین: ۰٫۵ تا ۰٫۶ گرم لیپید: ۰٫۱ تا ۰٫۳ گرم کربوهیدرات: ۱۳٫۴ تا ۱۷ گرم کربوهیدرات ساده (قند): ۱۴٫۸ گرم پتاسیم: ۱ تا ۱۵۰ میلی‌گرم فسفر: ۲۲ تا ۲۵ میلی‌گرم کلسیم: ۲۰ تا ۲۲ میلی‌گرم منیزیم: ۸ تا ۹ میلی‌گرم سدیم: میلی‌گرم آهن: ۰٫۱۳ میلی‌گرم روی: ۰٫۰۴ میلی‌گرم منگنز: ۰٫۱۶ میلی‌گرم ویتامین ث: ۲۲ تا ۱۰۰ میلی‌گرم ویتامین ب۱: ۰٫۱ تا ۰٫۳۲ میلی‌گرم ویتامین ب۲: ۰٫۱ تا ۰٫۴ میلی‌گرم ویتامین ب۳: ۰٫۴ تا ۰٫۶ میلی‌گرم ویتامین ب۵: ۰٫۱۳ تا ۰٫۱۶ میلی‌گرم ویتامین ب۶: ۰٫۰۵ تا ۰٫۱۳ میلی‌گرم ویتامین ب۹: ۰٫۰۴ تا ۰٫۰۵ میلی‌گرم ویتامین ب۱۲: میلی‌گرم ویتامین آ: ۳ تا ۴٫۱۳ میلی‌گرم کاروتن: ۰٫۴۴ میلی‌گرم ویتامین ای: ۱٫۸ میلی‌گرم ویتامین کا: میلی‌گرم

 

 

 

منبع : setare.com

 

از انبه و خواص آن بدانید

 

کم کاری تیروئید و بارداری

   کم کاری تیروئید و بارداری

زمانی که یک خانم باردار است بدن او نیاز به مقدار کافی هورمون تیروئید برای حمایت از جنین و رشد نیازهای متابولیک او دارد. غده تیروئید سالم به طور طبیعی نیاز به افزایش هورمون تیروئید دارد. اگر خانمی مشکل هاشیموتو یا اشکال در سطح هورمون تیروئید داشته باشد، ممکن است در این دوران دچار مشکل شود. بیشتر زنانی که کم کاری تیروئید در بارداری دارند ممکن است علائم خفیفی را تجربه کنند اما به هر حال بدون تشخیص ماندن کم کاری تیروئید میتواند وضعیت بارداری را بحرانی کند. درمان با مقدار کافی هورمون تیروئید میتواند خطر عوارض کم کاری تیروئید مانند زایمان زودرس، پره اکلامپسی، سقط جنین، خونریزی پس از زایمان و کم خونی را جبران کند.

 

علائم کم کاری تیروئید چیست؟

کم کاری تیروئید یک بیماری شایع است که در صورتی که علائم خفیف باشد، ناشناخته میماند. کم کاری تیروئید به این معناست که تیروئید ضعیف عمل میکند و تولید هورمونهای تیروئید کاهش پیدا میکند. علائم کم کاری تیروئید بسیار ظریف و تدریجی است و ممکن است با علائم افسردگی اشتباه گرفته شود. موارد زیر از شایع‌ترین نشانه های کم کاری تیروئید است. هرچند از فردی به فرد دیگر ممکن است متفاوت باشد:

صورت خشن خستگی عدم تحمل سرما صدای خشن بیان آهسته پلکهای افتاده چهره پف آلود و متورم افزایش وزن یبوست کم پشتی مو و خشکی آن پوست ضخیم سندرم تونل کارپال ضربان قلب آهسته گرفتگی عضلات گیجی افزایش خونریزی قاعدگی

علائم کم کاری تیروئید ممکن است شبیه سایر شرایط و مشکلات پزشکی باشد و به همین دلیل برای تشخیص درست باید حتما به پزشک مراجعه شود.

کم کاری تیروئید چه تاثیری بر جنین دارد؟

در طول ماههای اول بارداری جنین از هورمونهای تیروئید مادر تغذیه میکند. هورمونهای تیروئید نقش مهمی در رشد طبیعی مغز و رشد کلی جنین دارند. محرومیت از این هورمونهای حیاتی به دلیل کم کاری تیروئید مادر میتواند اثرات ویران کننده ای بر جنین دارد.

درمان کم کاری تیروئید در بارداری

به محض آنکه کم کاری تیروئید تشخیص داده شد، هورمون درمانی تیروئید ممکن است برای مادر انجام شود. دوز هورمون درمانی که جایگزین میشود بستگی به سطح هورمون تیروئید فرد دارد. این درمان ایمن است و برای مادر و جنین حیاتی است. زمانی که جنین به دنیا آمد باید آزمایش سطح هورمون تیروئید برای اون انجام شود. سطح TSH ممکن است یک تا دو هفته بعد از تجویز دوز مورد نیاز، بررسی شود تا اطمینان حاصل شود هورمون تیروئید در محدوده طبیعی قرار دارد. زمانی که میزان TSH کاهش می‌یابد بررسیهای مکرر در حین بارداری ضروری است. هیچ تفاوتی بین درمان کم کاری تیروئید در زمان بارداری و غیربارداری وجود ندارد. لووتیروکسین سدیم برای بارداری کاملا بی خطر است. این دارو به مقداری تجویز میشود که بتواند جبران کم کاری هورمون تیروئید را بکند. بنابراین در نهایت سطح TSH در محدوده طبیعی قرار میگیرد. پزشک احتمالا توصیه میکند داروی تیروئید یک ساعت قبل از غذا یا دست کم چهار ساعت بعد از مصرف مولتی ویتامین حاوی آهن و مکمل کلسیم مصرف شود زیرا ممکن است مانع جذب هورمون تیروئید شود.

کاهش عوارض کم کاری تیروئید در بارداری

پزشکان به منظور کاهش اثرات کم کاری تیروئید در بارداری توصیه هایی دارند:

تمام خانمهایی که قصد بارداری دارند باید پیش از بارداری از لحاظ هورمون تیروئید بررسی شوند. تمام زنانی که گواتر دارند، میزان بالایی از آنتی بادی تیروئید دارند، سابقه خانوادگی بیماری تیروئید دارند یا علائم کم کاری تیروئید را نشان میدهند باید مورد بررسی و تشخیص قرار بگیرند. در خانمهایی که در مرز بیماری تیروئید قرار دارند و آنتی بادی مثبت دارند باید درمان با دوز پایین هورمونهای تیروئید در بارداری انجام شود. برخی بررسی ها نشان میدهد که مکمل سلنیوم میتواند در زنانی که سطح آنتی بادی بالایی دارند موثر باشد. خانمهایی که پیش از بارداری تحت هورمون درمانی تیروئید قرار داشتند باید در دوران بارداری مورد بررسی قرار گرفته و میزان دارویشان تا ۵۰ درصد افزایش یابد. این افزایش احتمالا در سه ماهه اول بارداری بیشتر است. دوز مصرف دارو در دوران بارداری مدام تغییر میکند و باید از طریق آزمایش خون بررسی شود. هرچه بارداری رو به جلو میرود میزان مصرف دارو بیشتر میشود.

کم کاری تیروئید و بارداری

کم کاری تیروئید و بارداری

قرص تنظیم خواب

 شبانه از مشکلاتی است که اجازه نمی‌دهد به راحتی به خواب بروید و خستگی را از تن بیرون کنید. همین امر باعث می‌شود در طول روز احساس کسالت و بی‌حوصلگی داشته باشید. خیلی افراد برای رفع این مشکل به انواع داروها پناه می‌برند، اما باید بدانید مصرف بی‌رویه و خودسرانه هر کدام از آن‌ها ممکن است عوارض بدی به همراه داشته باشد. در ادامه قصد داریم به معرفی معرفی برخی از انواع قرص تنظیم خواب بپردازیم که معمولا در مواقع بی‌خوابی استفاده می‌شوند.

معرفی برخی از انواع قرص تنظیم خواب

داروهای خواب انواع مختلفی دارند که پزشک با گرفتن شرح حال فرد، می‌تواند مناسب‌ترین آن‌ها را تجویز کند. هر کدام از داروهای تنطیم خواب معایب و مزایایی دارند. برخی اعتیادآور هستند و برخی اثرگذاری بیشتری نسبت به نمونه‌های دیگر دارند.

نام دارو خواب آور بودن  ایجاد وابستگی کمک به افزایش زمان خواب دیازپام * * تمازپام * * * آلپرازولام * * * ملاتونین * * فلورازپام * * لورازپام * * ۱٫ قرص دیازپام

 قرص دیازپام (Diazepam) دارویی مسکن و خواب‌آور است که برای تسکین اضطراب و ، اختلالات خواب و اختلالات هراس مصرف می‌شود. افرادی که به طور دائمی از این داروها استفاده می‌کنند به تدریج به آن وابسته شده و برای دستیابی به همان میزان آرامش قبلی، مجبور به مصرف میزان بیشتری از آن هستند. بنابراین به دلیل اعتیادآور بودن، میزان دوز مصرفی این دارو باید حتما توسط پزشک تعیین گردد.

 

 

 

عوارض قرص دیازپام شامل افت قوای ذهنی، خواب‌آلودگی، تکلم نامفهوم، ضربان قلب کند، تنگی‌ نفس، عدم تعادل، بثورات جلدی، گلو درد، تب و لرز، کبودی یا خونریزی غیرعادی، زخم‌های دهانی، زردی پوست یا چشمان، از دست رفتن حافظه، بی‌خوابی، اضطراب یا تحریک‌پذیری می‌شود.

درصورتیکه قصد مصرف این دارو را دارید بهتر است درباره آن اطلاعات بیشتری داشته باشید. لینک زیر به معرفی این قرص و نکاتی که طی مصرف آن باید بدانید اختصاص دارد.

 

۲٫ قرص تمازپام

تمازپام (Temazepam) دارویی با اثرات ضد اضطرابی، آرام‌بخشی، ضد تشنجی و شل‌کننده عضلانی است که در موارد بی‌خوابی نیز استفاده می‌شود. توجه داشته باشید که مصرف طولانی مدت این دارو باعث سازگاری بدن با آن شده و اثرات آن را کاهش می‌دهد. همین امر موجب وابستگی بیشتر بیمار به آن و مصرف دوزهای بالاتر می‌شود.

 

 

عوارض قرص تمازپام شامل تجربه خواب‌های آشفته، ذهن بی‌ثبات، سردرد، خواب‌آلودگی روزانه و سرگیجه می‌شود.

درصورتیکه قصد مصرف این دارو را دارید بهتر است درباره آن اطلاعات بیشتری داشته باشید. لینک زیر به معرفی این قرص و نکاتی که طی مصرف آن باید بدانید اختصاص دارد.

 

 ۳٫ قرص آلپرازولام

 قرص آلپرازولام (Alprazolam) از داروهای ضدافسردگی است که توسط روانپزشکان و پزشکان برای کاهش اضطراب و افسردگی و بهبود وضعیت خواب فرد تجویز می‌شود. این دارو به عنوان قرص تنظیم خواب، گاهی تا نیم میلی‌گرم نیز تجویز می‌شود. سرعت عمل آلپرازولام بستگی به شدت بیماری، سن و همچنین سرعت سوخت و ساز بدن فرد دارد. در برخی از افراد در کمتر از ۵ دقیقه بعد از جذب، اثر می‌کند. آلپرازولام، یک داروی اعتیادآور است.

 

 

عوارض قرص آلپرازولام شامل خواب‌آلودگی و گیجی، اختلال تعادل در راه رفتن، تکلم غیرقابل فهم، تاری دید، ناراحتی‌های گوارشی و عوارض کبدی می‌شود.

درصورتیکه قصد مصرف این دارو را دارید بهتر است درباره آن اطلاعات بیشتری داشته باشید. لینک زیر به معرفی این قرص و نکاتی که طی مصرف آن باید بدانید اختصاص دارد.

 

۴٫ قرص ملاتونین

قرص ملاتونین (Melatonin) با افزایش هورمون ملاتونین (هورمونی که به هنگام تاریکی شروع به ترشح می‌کند و به انسان احساس خواب‌آلودگی می‌دهد) در بدن به تنظیم چرخه خواب و بیداری کمک کرده و بر همین اساس بی خوابی‌های شبانه را رفع می‌کند. البته در نظر داشته باشید که اگر کم خوابی فردی در اثر اضطراب باشد مصرف این قرص کمک چندانی به روند بهبود خواب او نخواهد کرد.

به طور معمول در بزرگسالان یک عدد قرص زیر زبانی نیم ساعت قبل از رفتن به رختخواب مصرف می‌شود. به دلیل اعتیادآور بودن این دارو، ترجیحا از مصرف آن برای طولانی مدت اجتناب کنید.

 

 

 

عوارض قرص ملاتونین شامل خواب‌آلودگی، سردرد، سرگیجه، ضعف و خستگی، ، کاهش میل جنسی، تغییرات فشار خون، تغییر رنگ پوست و رنگ چشم (در صورت مصرف بیش از حد) می‌شود.

درصورتیکه قصد مصرف این دارو را دارید بهتر است درباره آن اطلاعات بیشتری داشته باشید. لینک زیر به معرفی این قرص و نکاتی که طی مصرف آن باید بدانید اختصاص دارد.

 

۵٫ قرص فلورازپام

قرص فلورازپام (Flurazepam) از داروهای آرامبخشی است که کاربرد اصلی آن در درمان بی‌خوابی‌های کوتاه مدت بوده و به منظور رفع بیدار شدن‌های مکرر شبانه، تجویز می‌شود. به طور معمول به منظور درمان بی‌خوابی در بزرگسالان مقدار ۱۵ الی ۳۰ میلی‌گرم از دارو قبل از خواب مصرف می‌شود. توجه داشته باشید که مصرف این دارو به دلیل احتمال نقص عضو جنین در زنان باردار ممنوع است. مصرف طولانی مدت این دارو ایجاد وابستگی می‌کند.

 

 

عوارض قرص تنظیم خواب فلورازپام شامل خواب‌آلودگی، عدم تعادل، فراموشی، وابستگی به دارو، حالت تهوع، ، ، تاری دید، ، ، و مشکلات تنفسی می‌شود.

درصورتیکه قصد مصرف این دارو را دارید، بهتر است درباره آن اطلاعات بیشتری داشته باشید. لینک زیر به معرفی این قرص و نکاتی که طی مصرف آن باید بدانید اختصاص دارد.

 

۶٫ قرص لورازپام

 قرص لورازپام (Lorazepam) از داروهای آرام بخش است که برای درمان بی‌خوابی و اضطراب بکار می‌رود. همانند اکثر داروهای خواب آور، این دارو هم می‌تواند در صورت مصرف طولانی مدت وابستگی فیزیکی و روانی در فرد مصرف‌کننده، ایجاد کند.

 

 

عوارض قرص لورازپام شامل بی‌قراری، فراموشی، عدم آگاهی به زمان و مکان، افسردگی، خواب‌آلودگی، بی نظمی حرکات عضلات، سرگیجه، ‏اختلال تکلم، لرزش، هیجان متناقض، ضعف، سردرد و بی‌خوابی می‌شود.

درصورتیکه قصد مصرف این دارو را دارید، بهتر است درباره آن اطلاعات بیشتری داشته باشید. لینک زیر به معرفی این قرص و نکاتی که طی مصرف آن باید بدانید اختصاص دارد.

علل ابتلا به بی خوابی

بی‌خوابی یکی از اختلالات خواب است که دلایل مختلفی باعث بروز آن می‌شود. عمده‌ترین دلیل بی‌خوابی را می‌توان به استرس نسبت داد. این عارضه نه تنها خواب آرام شبانه را از فرد می‌گیرد، بلکه سایر مشکلات روحی و جسمی (بیماری‌های قلبی) را نیز به دنبال خود می‌آورد. از دیگر علت‌های بی‌خوابی، می‌توان به احساس عدم امنیت، ، و اشاره کرد.

بی‌خوابی می‌تواند موقتی، حاد یا مزمن باشد. در حالت موقتی یا گذرا فرد معمولا بین چند روز تا یک هفته دچار این اختلال می‌شود، اما در حالت مزمن فرد حتی بیشتر از یک سال با این مشکل درگیر است. بی خوابی حاد نیز در برخی افراد وجود دارد که معمولا بین سه هفته الی شش ماه بروز می‌کند. بی خوابی از هر نوع که باشد باید تحت درمان قرار گیرد و یکی از این درمان‌ها تجویز قرص تنظیم خواب از سوی پزشک است. معمولا افراد با سنین بالا به این عارضه مبتلا می‌شوند، اما به طور کلی بی خوابی در هر سنی می‌توان بروز کند.

روش‌های خانگی درمان بی خوابی

همانطور که ذکر شد، انواع قرص تنظیم خواب عوارض زیادی دارند که می‌تواند برکیفیت زندگی ما اثر منفی بگذارد. برای اجتناب از این عوارض و با صلاحدید پزشک می‌توان از مواد طبیعی نیز برای درمان بی خوابی استفاده کرد.

گاهی مواد طبیعی که در دسترس ما جود دارند می‌توانند بی‌خوابی را تا حدودی رفع کنند. عسل یکی از معروف‌ترین مواد طبیعی آرام‌بخش است که مصرف آن در این زمینه توصیه می‌شود. چنانچه علاقه‌مند هستید با دیگر روش‌های خانگی درمان بی‌خوابی آشنا شوید به لینک‌های زیر بروید.

 

انواع قرص تنظیم خواب

انواع قرص تنظیم خواب

صفحه قبل 1 ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 صفحه بعد
<-blogads->